KITA BERBEZA

Subjek membaca, itu aku.
Mengira dan main-main dengan nombor, totally bukan aku.

Kalau subjek yang memerlukan pembacaan, pemahaman dan melibatkan hafalan aku boleh terima. Jawapannya ialah apa yang kita dok baca tu lah. Jawapan dah ada, cuma perlu 'digest' je untuk menjawab exam. Plus, kita boleh je jawab guna ayat sendiri tapi still sama maksud. Tak perlulah nak sama sebiji sebiji macam dalam buku atau nota, unless engkau tu jenis kepala otak yang menghafal lah. Kalau aku, gerenti jammed. Dah jammed, masa nak menjawab exam pun blank.

Bagi subjek mengira pulak, kita kena cari jawapan dia. Buat apa susah-susah nak cari. Pening-pening kepala  dengan nombor semua semata-mata nak cari jawapan kannn.. Malas, malas. Absolutely, not me.

Sesetengah orang yang serba boleh, berkeupayaan menguasai kedua-dua kemahiran ni dengan baik... Untunglah jadi kau. Pinjam jap otak, habis dua paper calculation nanti aku pulang balik. HAHA

OCTOBER 10, 2012
Kesimpulannya, bersyukurlah dengan akal fikiran kurniaan Allah dan manfaatkannya dengan sebaik mungkin. Tambah ilmu, tambah amal.


Entry ni saja suka suka. Release tension musim exam.
Three more papers to go. Wish me best of luck, okay? ♥
Cheerio! :)

4 comments:

  1. good luck dear...
    OE pulak jenis kepala kira2, nak menghafal memanglah susah. mahu kene rebus buku baru boleh masuk dalam kepala nie agaknye...
    hehe.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you, sis oe!
      HAHA.. it depends kan.. :)

      Delete

No harsh words please. Jazakumullah khairan katsiran! ♥